Friday, April 27, 2012

Lähme kangapoodi....

Käesolev kirjatükk on pühendatud kõigile, kes kas ise õmblevad või käivad õmbleja juures. Olles juba päris kaua endale ise rõivaid valmistanud (ca 20 aastat kindlasti, kuigi oma esimest "disaini" mäletan juba 5 aastaselt kui nõudsin emalt väga konkreetset kleiti ja mille ma siis ka sain), olen jätkuvalt ja jätkuvalt langenud kanga ostmise "lõksu". 

Mida see tähendab? Nimelt minna kangakauplusse, näha seal üliahvatlevat kangast ja see siis lihtsalt ära osta ilma konkreetse nägemuse ning vajaduseta. See on nn väljast sissepoole enda riietamine ja pahatihti eriti tulemusi ei anna. Tulemuseks on tavaliselt kas kasutu kangatükk kodus, millest midagi teha ei oska (mul on neid terve kuhi ja ma näen, kuidas endale rõivaid valmistavad isikud juba pead noogutavad), hunnik süütunnet asjata kasutatud raha pärast (ma olen ikka päris korralikke summasid sel viisil "tuulde lasnud" ning kasutamata kangad vaatavad mind süüdlaslikult) ja isegi kui sellest  midagi teha, siis valminud ese ei ole lõpuks päris "see". 

Kuidas siis on targem käituda? Eelkõige välja mõelda, mida te enda seljas näha soovite ja siis minna kauplusse - tulemus on ikka hoopis midagi muud. Sellisel juhul on mul õnnestumisprotsent 99 (alati võib midagi ju ka vähe nihu minna). Pealegi on kangakauplusest koju tulles kuidagi väga lihtne soovitud ese kohe valmis teha, mitte jätta kangajupp vedelema. On muidugi alati võimalus, et ka kangast algav idee õnnestub, kuid sellisel juhul on parem võtta veidi aega (ei osta seda teie eest keegi ära  mõne tunni või ühe päevaga ja kui nii juhtub, siis polnud vajagi), rahulikult mõelda välja tegumood ning siis tagasi poodi minna. Inimestel, kes lasevad endale õmmelda, on hea võimalusel ka tegija kaasa võtta, kes oskab juba hinnata vajalikku kogust ning materjali sobivust. See on nn seest väljaspoole asjade valmistamine ja alati tulemuslikum. 

Selline teguviis on vahest veidi rohkem aega nõudev (sobivat kangast lihtsalt ei pruugi kohe olla), kuid valminud ese on seda väärt ja rõõm on kindlasti suurem. Tegelikult kehtib see soovitus laiemalt ostmise kohta, kuid ma tean kui kerge on kaotada pea kangapoes (mh, ka lõngapoes :)).

Varem olen kirjutanud sellest, mida pidada materjali valikul silmas, siin.


Mõnusat nädalavahetust, rõõmu isetegemisest ja tarka ostlemist!

Illustreeriv pilt

No comments:

Post a Comment