Friday, April 9, 2010

Materjali valik


Olles 20-aastase õmbluskogemusega, olen õppinud selle käigus hästi tundma kangaid ja minu ostuharjumuste üks kindel põhimõte on lugeda neid sildikesi seal toodete sees. Tihti jääb just seal pooleli minu ostusooritus. Kui ma loen sealt materjale nagu polüester ja akrüül, siis jääb ükskõik kui kaunis ese minu poolt ostmata, sest olen aru saanud, kuidas halb kangas rikub iga hea idee.

Kangaid iseloomustavad: kiusisaldus, niidi struktuur, põimiku või kudumi tüüp, viimistlus. Naturaalne kangas laseb kehal hingata, imeb kehaniiskuse ja näib alati väärtuslikuna. Kvaliteetse segu puhul jääb sünteetika osakaal alati alla 25%. Kvaliteetsest materjalist rõivad säilitavad oma algse vormi ja kukuvad hästi.

Kangad väärtustavad rõivaid!

Loomulikult ei loobu ma täielikult tehismaterjalidest. Elastaan teeb iga T-särgi paremini kukkuvaks ja istuvamaks, spordiriideid või jopesid ei kujuta ma ette nt naturaalsest kangast, samuti pesu ja sukkasid.

Põhitõed, mida veel silmas pidada kangaste puhul:
  • Liibuv materjal nõuab kombineed või särgikut.
  • Kihilise välimuse soovil olgu peamine kiht raskem.
  • Kare siledaga ja matt läikivaga teeb riietuse huvitavamaks.
  • Väike naine vältigu raskeid ja kohmakaid tekstuure.
  • Läige suurendab, matt vähendab.
  • Lõdvad tegumoed – pehme langev kangas; kehassetöödeldud tegumood – tugev tekstuur.
  • Pehmest, langevast kangast suuremanumbrilised esemed võivad vähendada ja vastupidi.
  • Leidke sellisest kangast rõivaid, mida saab tarbida aastaringselt.
  • Lugege hoolduslipikuid.
  • Kvalitseetsest kangast rõivad näevad alati luksuslikena ja vastupidi.
  • Venivad tekstuurid liibuvad kumerustele, kuid ettevaatust kühmudega.
Väärtustage iseennast läbi väärtuslike kangaste!

No comments:

Post a Comment