Tuesday, April 17, 2012

Kust saada inspiratsiooni?

Rõivaste valimisel ja kokkusobitamisel on inspiratsioon sama oluline nagu see on muude loominguliste tegevuste tegemisel ning riietumine on kindlasti loominguline tegevus. Ilmselt on igalühel oma allikas, kust loominguks ammutada lisa ja nagu ikka, siis kõik ei sobi kõigile. Minu soovitused on subjektiivsed ja ei pretendeeri absoluutsele tõele ning igaüks leidku ikka endale sobivad variandid. Parim viis endale sobiv leida aga on katsetada ning niimoodi välistada ebasobiv.

Õnneks on meil kasutada selline tohutu allikas nagu internet, kus nii viimased moetrendid kui ka muu riietumisse puutuv on mõne näpuliigutuse kaugusel. Nii huvitav kui see ka pole, siis nt konkreetselt moeshowdest olen ma saanud üldse kõige vähem inspiratsiooni. Arvestades vaadatud piltide kogust, siis tulemus on nõrk. Netis on paremad kohad pigem netipoed ja moeblogid ning moeshowde puhul hoopis publik, kes seal käib. Loomulikult on showde osas alati erandeid.

Minu jaoks parimad kohad aga on kauplused uute kollektsioonidega, kus on võimalik reaalselt selga proovida uusi lõikeid, vaadata värvisobivust jne. See on väga kasulik nendele, kes lasevad omale rõivaid õmmelda või teevad ise. Proovides ühte või teist lõiget, saab enne uue eseme valmimist teada, kas üks või teine tegumood sobib ning hilisem pettumus jääb ära. Samuti olen ma saanud oma parimad ostud just siis kui ma lähen kauplusse ilma igasuguse ostusoovita. Ilmselt see ongi põhjus, miks me reisidelt nii mõnusaid oste sooritame. Loomingulisus ja inspiratsioon tekib lõõgastunud olekus (see on seotud meie ajulainetega).

Lisaks on veel ajakirjad. Paraku ma nendin, et Eesti ajakirjade moeseeriad on suht inspiratsioonivaesed, isegi spetsiaalselt moele suunatud väljaanne, kuid loomulikult on teil, kallid lugejad, õigus olla teisel arvamusel. Sellegipoolest on kvaliteetse pildimaterjali vaatamine päris  hea "trenn": arendab meie esteetilist pilku ja analüüsivõimet ning ilusate piltide nautimisega on võimalik endale kiirelt tekitada hea meeleolu (peaasi, et ei võrdle modelle iseendaga, sest muidu loote hoopis kannatusi). Mõnusaid ideid saab ka filmidest ja seriaalidest.

Oma rõivaste kombineerimiseks aga avaldan ma nüüd ühe "saladuse", mis räägib mu enda varasemate korda nõudvate soovituste vastu. Loomingu puhul on kaos hoopis olulisem, sest sellest tekibki uus kord. Kord lihtsustab elu, kuid pärsib loomingulisust. Nimelt on aeg ajalt kasulik hoopis tekitada kodus riiete, ehete ja aksessuaaride kuhjasid, kus esemed omavahel ise segunevad. Ärge pange mõnda aega riideid kappi tagasi, vaid jätke kuhja vedelema ning nii võib saada uusi suurepäraseid kooslusi, mille peale ise kohe ei tulnudki. Kasulik on need kombinatsioonid kas üles kirjutada või pildistada, et inspiratsioonivaesel hetkel käiku lasta. Samuti on mõistlik uusi esemeid poes ostes kujutada neid ette ühe või teise esemega juba oma olemasolevates varudes. See on päris hea trenn meie kujutlusvõimele.

Julget katsetamist ja käige ringi lahtiste silmadega ning te märkate igal pool inspiratsiooni!

Pilt siit.

No comments:

Post a Comment