Friday, June 1, 2012

Täna räägime .... moest :)

Tjah, kui te nüüd loodate, et ma annan siin ülevaate kevade, suve või sügise uutest trendidest, siis valmistan teile pettumuse, sest antud sissekanne räägib moest kui nähtusest. Mood on fenomen, mis puudutab absoluutselt kõiki inimesi, kes elavad sotsiaalses keskkonnas ja käivad riides. Isegi kõige suurem moevõhik või -eiraja on sellega seotud. Mäletate stseeni filmist "Saatan kannab Pradat", kus peategelane  ütles, et moeseeriasse kampsuneid valinutele, et need kampsunid on täpselt ühesugused? Ja siis tehti talle põlglikult  selgeks, kuidas tema kampsun temani jõudis? Nii see paraku käib.

Ühte pidi on naljakas, kuidas meile üritatakse selgeks teha, et mood muutub üliruttu ja sa oled ajast maas kui vähemalt 2 korda aastas kogu oma rõivavaru välja ei vaheta. Tegelikkus on aga see, et trendid ei muutu sugugi nii ruttu, vaid umbes 5-7 aasataste tsüklitega. Ok, on mingid nüansid - väiksed detailid, kerged lõikeerinevused ja värvitoonid (see on ikka väga kindalt aga ennustatav, et sügis toob kaasa musta, halli, lilla jmt ning kevad valge, kreemika ja mingi kontrastvärvi). Mitu aastat aga on meile "uue" värvina aga kevadeti pakutud oranži, fuksiat, türkiisi ja kollast? Igaüks, kes viitsib, võib seda ise Vogue' kodukalt kollektsioonide seas uurida ja saab palju nalja. Nojah, ühel aastal on lilli, volange ja värvi rohkem nagu nt sel aastal ja teisel vähem. Selline peen mäng aga jääb tavainimesest üsna kaugele ja on mõistetav ainult kitsale moeringkonnale, kes nööbi järgi suudavad tuvastada rõiva väljalaskeaasta.

Mul on nt vist (?) 6 aastat vanad platvormid, mis iga aastaga muutuvad trendikamaks või oranž  sama vana käekott, mis on igal kevadel taas moes ja isegi sel aastal kasutasin seda talvel.

Moest ei ole ma väga palju rääkinud mitte sellepärast, et ma eitan moodi (milleks üldse mingit nähtust eitada?), vaid hoopis sellepärast, et moest räägitakse, kirjutatakse ja näidatakse niigi palju. Te ei saa endale isegi midagi moodieiravat selga osta, sest vähemalt erinevad butiigid ja kaubanduskeskuste rõivakauplused pakuvad seda nn moodi. Seda, mis on moes, saab teada netist paari nupulevajutusega või telekapulti haarates ja veidi aega kasvõi FashionTV vaadates. Kui ma loen vahel mõnda nn hooaja stiilispikrit, siis hakkab mul väga naljakas: kas need inimesed, kes selle kokku on kirjutanud, sellest ikka ise ka aru saavad (loodan, et ma kedagi ei solvanud)? Tavainimese viib see ikka hoopis suuremasse segadusse.

Mood on tohutute mastaapidega äri, milles ringlevaid rahavoogusid ei oska me isegi ette kujutada ja mille suurim edasiviiv jõud on emotsioon (nagu tegelikult enamikel äridel). Ühelt poolt tõukab tagant inimlik ahnus, soov olla parem ja kaunim, teiselt poolt kompenseerib tihti mõnda muud emotsionaalset soovi  nagu nt enesekindlus või lihtsalt vajadust riides käia ning end soojas hoida. Moega kaasnevast pahupoolest - toodete tootmise ja utiliseerimisega kaasnevast keskkonnasaastest, lapstööjõust jmt ma praegu rääkima ei hakkaks, sest sellest võiks kirjutada tunde ja tunde.

Kõike seda võiks võtta kui lõbusat mängu, kui mõnel hooajal pole midagi teie jaoks, siis sellest mitte heituda, sest juba paari kuu pärast on nagunii uued tooted ja mitte võtta kõike liiga tõsiselt.

Olge moodsad, kuid seda vastavalt enda tahtele!

Pildi asukoht.

No comments:

Post a Comment